خروپف و خرخر

در مورد تاثیرات خروپف و خرخر

خروپف و خرخر

در مورد تاثیرات خروپف و خرخر

خروپف از تشخیص تا درمان

۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 بی خوابی معمولاً با تغییر ساده شیوه زندگی و روال زندگی خود به خود درمان می شود.

قبل از مراجعه به پزشک چند مرحله برای درمان بی خوابی طبیعی خود بردارید:

1. اتخاذ یک برنامه معمول: سعی کنید یک برنامه منظم و منظم خواب / بیداری را حفظ کنید. یعنی هر شب در یک ساعت مشخص بخوابید و هر چقدر خواب آلود باشید هر روز در یک ساعت مشخص بیدار شوید. این ممکن است در چند شب اول مشکلاتی ایجاد کند ، اما در نهایت بدن شما به حفظ همان برنامه عادت می کند. برنامه آخر هفته خود را بیش از یک ساعت با برنامه روزهای هفته تغییر ندهید.

 

2. از چرت زدن در روز خودداری کنید: افرادی که چرت می زنند در خواب شبانه مشکل بیشتری دارند. اگر بتوانید از چرت خود بگذرید ، متوجه خواهید شد که نه تنها می توانید سریعتر بخوابید ، بلکه می توانید خواب خود را در طول شب نیز بهتر حفظ کنید.

3. از مصرف کافئین و الکل خودداری کنید: کافئین یک محرک مغز است که در خواب خوب تداخل ایجاد می کند. به نظر می رسد الکل در ابتدا به شما کمک می کند تا سریعتر بخوابید ، با این حال باعث بیدار شدن در صبح زود و بازگشت به خواب می شود. همچنین هر دو ادرار آور هستند که ممکن است در نیمه شب تمایل به ادرار کنند.

4- از اتاق خواب برای آنچه که قرار است استفاده شود استفاده کنید: عادت نکنید که در تختخواب خود تلویزیون تماشا کنید ، غذا بخورید یا فعالیت دیگری انجام دهید. شما می خواهید مغز خود را آموزش دهید تا فکر کند که وقتی در رختخواب قرار گرفتید ، زمان خوابیدن فرا رسیده است. اگر به طور مرتب در رختخواب به فعالیت های دیگری بپردازید ، بستن مغز شما هنگام خواب نیز دشوارتر خواهد بود. از تختخواب خود به غیر از خواب و صمیمیت جنسی استفاده نکنید.

 
 

5- از مصرف میان وعده های زیاد کربوهیدرات قبل از خواب خودداری کنید: در طی دو ساعت خواب از قند یا کربوهیدرات ها خودداری کنید. اگر گرسنه هستید ، بخشهای کوچکی از مواد غذایی را که باعث خواب می شوند مانند یک لیوان شیر گرم ، بوقلمون یا آجیل بخورید.

6. از مصرف مایعات در شب خودداری کنید: نوشیدن مایعات سه ساعت قبل از خواب باعث ایجاد ادرار در نیمه شب می شود. سعی کنید به جای شب هنگام ، در نیمه اول روز مایعات بنوشید.

7. ورزش منظم داشته باشید: ورزش روزمره باعث آزاد شدن اندورفین می شود که استرس را کاهش می دهد. این به نوبه خود باعث افزایش خواب عمیق می شود. روزانه حداقل سی دقیقه ورزش قلبی عروقی داشته باشید ، مانند پیاده روی ، دویدن یا دوچرخه سواری. سعی کنید عصرها از این کار خودداری کنید ، زیرا اندورفین ها در صورت انجام سه ساعت خواب می توانند باعث تحریک مغز شون

  • زیبان زیبایی